Parsiyel Taşımacılık
Parsiyel taşıma, aynı yöne sevk edilen ancak farklı alıcılara ulaştırılacak kargoların tek bir araçla taşınma işlemidir. Bu nakliyat türü, genellikle kargo şirketleri tarafından gerçekleştirilir ve lojistik firmalarının popüler hizmetlerinden biridir. “Parsiyel taşıma,” tam taşımacılığın tersine, tek bir yüke odaklanır, ve araç dolu olsa da yola çıkılır çünkü yurt içi parselsel taşımacılık, nihayetinde maliyetleri azaltan bir uygulamadır. Aynı araç, birçok farklı müşteri tarafından kullanılır.
Kargo şirketleri, ilk olarak karayolu taşımacılığını akla getirse de, örneğin deniz taşımacılığında, farklı şirketlere ait konteynerler aynı gemi ile taşınıyorsa parselsel deniz taşımacılığı yapılmış olur. Bu sırada, alınan küçük yükler ne kadar küçükse (ölçü, miktar, tonaj gibi faktörleri düşünün), elde edilen avantajın o kadar büyük olacağı açıktır. Kargo kamyonları muhtemelen bu avantajlar nedeniyle gece gündüz çalışırlar.
Yurt içinde gerçekleştirilen parselsel taşımacılığa “yurt içi parselsel taşımacılık” denir. Yurt dışı uygulamaları, daha fazla planlama ve kesinlikle gümrükleme gerektirir.
Komple taşımacılıkta bazen lokal masraflar, ardıl harcamalar gibi durumlar ortaya çıkabilir. Parselsel taşımacılıkta bu masraflar genellikle önemli değildir, çünkü yük küçüktür ve çoğu zaman depolamaya ihtiyaç duyulmaz. Gerekirse, küçük bir alanda iş çözülebilir. Bu nedenle parça eşya taşımacılığı, lojistik firmalarının tercihidir. Parselsel taşımacılıkta, en önemli hususlardan biri yükün dikkatle yüklenmesidir.
Güzergahta en son teslim edilecek yükler, aracın dibine yerleştirilir. İlk teslim edilecek yükler genellikle yük istifinin önüne konur. Kargo kamyonlarının genellikle akşam saatlerinde yola çıktığı zamanlarda, yüklemenin ofislerin önünde gerçekleştirildiğini görebilirsiniz. (Bu arada yükleme işleminin, deniz taşımacılığında geminin alabora olmasına neden olabilecek bir önemli husus olduğunu hatırlatmak isteriz. Örneğin, dökme yük olarak bilinen tahıllar ambarlarda kolayca kayabilirler.)